banner
banner

Artık internet reklamları revaçta…

Herkese yeniden selamlar;

Artık televizyonda reklam yayınlamak “out”, internette reklam “in” oldu. Çünkü artık kimse televizyonda reklam izlemiyor. En az 15 dakika süren reklam kuşaklarında ya kanal değiştiriliyor; ya da reklam arasında akıllı telefonlardan sosyal medya takip ediliyor, bildirimlere bakılıyor. Nasıl sinemalara özel reklam yapılıyorsa, artık internet için de özel reklamlar çekilir oldu. Hangimiz YouTube’da video izlerken “Bilmemkaç saniye sonra video oynatılacak” uyarısı ile gösterilen reklamı izlemedik ki? Ya da Instagram’da arkadaşlarımızın gönderilerine bakarken birkaç fotoğrafta bir çıkan; çoğu videolu reklamların ilgimizi çekmediğini kim inkar edebilir? Hem de Instagram formatına uygun olarak kare şeklinde çekilmesi dikkatimi çekiyor. Bu yüzden firmalar televizyon reklamlarından çok sanal aleme daha çok önem verir hale geldi. Hedef kitlelerine doğrudan ulaşmak varken kim televizyonda reklamlarının izlendiğini iddia edebilir ki?

Bunun nedeni basit… İnternetteki reklamlar bizim ilgi alanlarımıza göre karşımıza çıkıyor. Örneğin benim doğum tarihime özel t-shirt’lerden tutun da başta Michael Jackson olmak üzere sevdiğim sanatçılarla ilgili ürünler karşıma çok çıkıyor. Eğer arabalarla ilgileniyorsanız karşınıza birçok araba reklamı çıkacaktır. Ya da spor tutkunuysanız sosyal medyada gezinirken reklamlarda spor ürünleriyle karşılaşmamanız imkansız artık… İşte bu da yeni bir sektörü doğurdu: sanal reklamcılık!

Melih Semiz adında, Edis ve Murat Dalkılıç gibi sanatçıların dansçılığını yapmış ve bazı şarkıcıların kliplerini ya da kısa filmleri yöneten bir arkadaşım var. Kiralık limuzin şirketi Brothers Limousine’in #StarSensin konseptli bir reklamını yapıp YouTube’da paylaşmış. Önce o reklamı izleyelim dilerseniz…

Çekimlerine Kasım ayında başlanan reklam filmi için öncesinde profesyonel yazar ekibi tarafından 1 hafta boyunca gece gündüz çalışılarak öykü oluşturulmuş. Megastar’ımız Tarkan Tevetoğlu’nun liste başı hiti ”Şımarık” şarkısının cover’ı olan ve dünyaca ünlü Holly Valance tarafından söylenen ”Kiss Kiss” senaryonun temeli olurken ünlü bir sanatçının özel hayatının didiklenmesi ve paparrazzi terörü spesifik sekanslar ile reklama işlenmiş. Bu şarkıdan #TürkSanatçılarınYurtDışıMaceraları adlı yazımda bahsetmiştim hatırlarsanız… Şarkının gördüğü ilgi üzerine Tarkan 1999 yılında bu parçaya tekrar klip çekmiş ve dünyaca ünlü yönetmen Emmanuel Saada ilk kez bir Türk sanatçı ile çalışmıştı. Saada, aynı zamanda “Kır Zincirleri”ni de kliplendirmişti. Bu yüzden aynı zamanda rahmetli Grup Vitamin solisti Gökhan Semiz’in de akrabası olan Melih Semiz, ünlü yönetmen Saada’nın “Amagan 7” isimli prodüksiyon şirketine reklamın 40. saniyesinde gönderme yapmış.
IMG_2220
Çekimlerde İstanbul’un muhtelif 4-5 farklı mekanı mizahsenler oluşturularak izleyiciye yansıtılırken ”Costa Karaköy” post-prodüksüyon aşamasında özellikle ön plana çıkartılmış. En gizlenen ve kişisel olarak hayran kaldığım subliminal mesaj ise 18. saniyede kızın kucağına düşen yavru. 😀 Cover’da “If you forget I find you” deniyor ama herkesin bildiği üzere şarkının orijinalinde Tarkan “Kucağına düştüm yavru” diyordu.

IMG_2207

Birden bire internet reklamlarıyla ilgili bir yazı kaleme almamın nedeni bu reklamı izledikten sonra bana ilham gelmesi… Tabii ki en büyük nedeni bir sonraki reklamların birinde oyuncu seçmelerinde benim adımın ilk sıralarda geçmesi… Bakalım, diğer rakiplerimi sollayıp rolü kapabilecek miyim? Orası meçhul ama en azından duygu ve düşüncelerimi web sitemde paylaşabiliyor olmam benim için bir artı olabilir. Tarkan hala Türkiye’nin 1 numaralı popçusu… Bunun kanıtı da #TürkMüziğininKraliyetAilesi araştırmam için yaptığım ankette diğer kategoriler çekişmeli geçerken Tarkan’ın kendi kategorisinde açık ara önde bitirmesi… 1992 yılında henüz ben 11 yaşımdayken çıkmıştı ve bizler yaşlandık, o hala genç ve zirvede! Bu yüzden magazinciler de onun peşinde… Paparazzilerle ilgili kaleme aldığım bir yazımı #INeedMyPrivacy başlığıyla web sitemin İngilizce bölümünde paylaşmıştım. Kimi şişirme starlar haber olmak için gazetecileri kendi çağırırken Tarkan ulaşılmaz yıldız kategorisinin Türkiye’de tek örneği şimdilik… Fakat kendisinin de akıllı hamleleri yok değil. Düğününü magazincilere kapatıp önce fotoğrafları medyaya kendi sızdırması ve ardından eşi Pınar Tevetoğlu’nu düğün hatırası klibi “Beni Çok Sev”de oynatıp bunu ilk olarak müzik kanallarından ve YouTube’dan bile önce anlaşmalı olduğu müzik uygulaması Fizy’de paylaşması gibi…
Gelecek yazılarımda görüşmek üzere… “Yazılarım” diyorum, çünkü 2018 yaklaşmakta olduğu için her sene olduğu gibi sinema, müzik, sanal alem ve kişisel hayatımdaki 2017 gelişmelerini ve listelerimi uygun kategorilerde paylaşacağım.


Article Categories:
Kategori Dışı
Likes:
0

Leave a Comment