Barış Manço’nun arabaları var, güzel mi güzel…

Yediden yetmisyediye herkesin sevgilisi…Baris Manco’yu tanimayan,bilmeyen yok.Nesiller boyu sarkilari mirildaniyor.Muzik dunyasinin akil hocasinin essiz koleksiyonu,tipki sarkilari gibi;gercek klasikler…

AUTO CAPITAL:Otomobillere karsi ilginiz ne zaman basladi?
BARIS MANCO:Erkek cocuklarinin en buyuk merakidir,bilirsiniz.Benim de otomobillere karsi ilgim,cocuk yaslarda basladi.Ancak agabeyim kullandigi otomobille kaza yapip yaralaninca 1976 yilina kadar arabalardan uzak durdum.
AUTO CAPITAL:Klasik arabalara olan merakinizin ozel bir nedeni var mi?
BARIS MANCO:1976 yilinda ehliyetimi aldim.1979 yilindan itibaren de klasik otomobillere ilgi duymaya basladim.O zamanlar fotograf makinesi,bronz,cam ve porselen esya koleksiyonum vardi.Benim amacim zaten otomobil koleksiyonu yapmak degil,binmekten zevk alacagim otomobillere sahip olmakti.
AC:Arabalar,ozellikle de klasik modeller cok pahali.Sizin sahip oldugunuz ilk araba hangisiydi?
BM:Evlendikten sonra hayatim duzene girdi.”Sari Cizmeli Mehmet Aga” adli albumumle de muzik hayatimda verimli donem basladi.Bu albumle birlikte muzikten para kazanmaya basladim.Kendime ilk olarak 1965 model Rolls-Royce Silver Cloud,daha sonra da sirasiyla 1957 model Jaguar XK 140,1952 model MG ve 1967 model Ford Mustang aldim.Bu otomobillerin disinda Belcika’daki evimin garajinda bulunan 1964 model Jauar E-type,Astron Martin,1956 ve 1964 model Cobarismancorvette’i aldim.
AC:Hic kimsenin sahip olmadigi otomobillere de sahip misiniz?
BM:American Express’in New York’taki mudurunden satin aldigim bir Rolls-Royce’un sahibiyim.Benden once bir amatorun elindeymis.Ilk sahibiyse iddiaya gore,Paul McCartney’mis.Otomobilin alim-satim belgelerini arastirdim.Ancak ilk sahibinin ismi bos birakilmis.Maalesef bu otomobilin ilk sahibinin Paul McCartney oldugunu dogrulayan hicbir belge yok.Ancak 68’li yillarda Paul McCartney’in boyle bir Rolls-Royce’la Amerika’da dolastigi biliniyor.
AC:Arabalarinizin icinde cok ozel modeller var mi?

BM:Mesela,Jaguar 140 icin tam bes yil bekledim.Bu otomobilin 1951,52 ve 53 yillarinda Fransa Le-Mans Yarisi’ni kazanan Jaguar’in piyasa verilmis versiyonu oldugunu soyluyorlar.Bu model,klasik otomobil meraklilari tarafindan tercih ediliyor.XK 120’yi cok hantal;XK 150’yi de bozulmus olarak goruyorum.
AC:Turkiye’den satin aldiginiz bir otomobiliniz yok mu?
BM:1967 model Ford Mustang aldim.Bu otomobillerin 1964 yilinin en cok aranan modeli oldugunu biliyordum fakat bunu bulabildim.
AC:Otomobillerinizle sik sik gezintiye cikabiliyor musunuz?
BM:Mustang’le uzun yolculuklar yapiyorum.Amacim 2000 yilina kadar Belcika’daki otomobillerimi de getirterek bir koleksiyon yapip sergiliyebilmek…
AC:Pahali bir koleksiyonun sahibisiniz.Kullandiginizda neler hissediyorsunuz?
BM:Bu otomobiller benim genclik yillarimin otomobilleri…Onlarin trafikte dolastigi yillarda sarki soylemeye basladim.Benim ilham kaynagim oldular,onlara baktikca gencligimi hatirliyorum ve orada kaliyorum…

ROPORTAJI YAPAN:Cenk Yonezer
FOTOLAR:Ali Inceoglu
DERGI:Auto Capital
KAYNAK:Popsi
BURDAKI FOTO: www.barismanco.de
TARIH:Nisan 1997
RÖPÖRTAJI İNTERNETE KAZANDIRAN KİŞİ: Turgay Suat Tarcan
RÖPÖRTAJI İNTERNETE KAZANDIRAN SİTE: www.tst.gen.tr

Yorumlar



Popüler Yazılar
Facebook Tavsiyeler
Son Tweetler
Bumerang - Yazarkafe