Türkçe Müziğin Kraliyet Ailesi Belirlendi

Sezen-Aksu-Baris-Manco-Tarkan-Sebnem-Ferah-Crown-Throne

Tüm www.sadecemuzik.net üyelerine sevgiler;
Öncelikle gösterdiğiniz yoğun ilgiye çok teşekkürler. Özellikle de Justin Timerlake ile ilgili bu sitedeki ilk köşe yazım bir ara bu sitedeki en çok okunan haber konumundaydı. Hatırlarsanız o yazımda aklımdan ve çektiğim videolardan bir set-list oluşturduğumu söylemiş ve bir eksiğim varsa düzeltmenizi rica etmiştim. Ve şimdi eksiğimi de söylüyorum: “Pusher Love Girl” ve “Rock Your Body” şarkılarının arasında “Gimme What I Don’t Know” adlı şarkısını da söylemiş Justin… Ama çok kısa geçtiği için fark etmemişim. Mariah Carey’nin yeni albümünden bahsettiğim yazımdaki bir iki hatayı da yine aynı yazımda bahsettiğim Mariah Carey fanlarının Türkiye şubesi, yıllanmış Blue Jean yazarı Can Özdilek düzeltti. Tespitlerimi çok iyi bulan Özdilek, “Supernatural”’da ismini saymaya üşendiğim kişilerin Mariah Carey’nin çocukları olduğunu belirterek kendisinin değiştirdiği şirketinin isminin “Monarc Island” değil; “Island Def Jam” olduğunu sözlerine ekledi. “Island” kısmını tutturmuşum yani. 🙂 Ama MonarC kısmı Mariah Carey’nin Universal bünyesinde kurduğu şirketin adıymış. Ayrıca ilk Mariah Carey albümüm “Music Box”ı almama vesile olan “Without You” şarkısını radyoda nerede dinlediğimi hatırlamadığımı yazmıştım ama sonradan hafızamı zorlayarak Didim’de dedemlerin yazlığında terasta duyduğumu anımsadım!
Neyse, hatırlarsanız 12 Haziran 2014 tarihindeki yazımda bir anket başlatmıştım ve anketin son katılım tarihi olarak 1 ay sonrasını, yani 12 Temmuz 2014 tarihini ilan etmiştim. 13 Temmuz’da da anketin sonucunu sizlere sunmak istiyordum, fakat maalesef o gün geçen yaz sahilde hasta halde bulup, yaklaşık 1 yıldır beslediğimiz muhabbet kuşumuz Güney, arkasında dul eşi Tweety’yi ve henüz yuvada olan 4 öksüz yavruyu bırakarak ölünce moralim bozuldu, yazamadım. İş yoğunluğu ve gündemdeki kötü olaylar da etkiledi ve bu yazıyı ancak 23 Temmuz’da yazabiliyorum. Evet müzik sitesiyiz ama bu olaylara karşı kayıtsız da kalamıyorum ve kısa da olsa değinmek istiyorum. İsrail’in Gazze saldırılarını protesto ediyorum! İlluminati gibi sapkın örgütlerin ana vatanı İsrail’in Filistin’e saldırdığı anlarda Ukrayna üzerindeki Malezya uçağının Rus yanlısı isyancılar tarafından vurulmasının tesadüf olmadığını düşünüyorum. Çünkü CNN, BBC gibi kanallar uçak olayına yoğunlaştılar. O uçaktaki mürettebat ve yolcular bana göre maalesef gündem değiştirmek için seçilen kurbanlardı. İsrail tarafından yönetilen Amerika bakalım her ülkeye müdahale ettiği gibi İsrail’e de müdahale edecek mi? Tabii ki hayır… Onlar ancak El Kaide gibi terör örgütleri icat edip Irak’a filan saldırırlar… Söylediklerimi komplo teorisi gibi görebilirsiniz ama mesela 11 Eylül olayını bu gibi örgütlerin yaptığını düşünmem gibi şu anki son olaylardaki düşüncem de bu yönde… Gelecekte Türkiye’ye karşı bir entrika yaptıklarında beni daha iyi anlayacaksınız… Konuyu uzatmadan anketten bahsetmeye başlayalım. Bazı arkadaşlarım beğenseler de yazılarımın çok uzun olduğundan şikayet ediyorlar zaten… Ama elimde değil… Kısa yazmayı beceremiyorum. Söyleyeceğim çok söz oluyor, bu da biraz destansı bir hava katıyor yazılarıma… İşte internet yazarlığının avantajı da burada zaten… Şu an bir gazetede ya da bir dergide filan yazsaydım yer darlığından dolayı bana “Sadece bilmemkaç kelime yazabilirsin” diyeceklerdi, hatta yeni haberler geldikçe editör yazılarımı kırpacaktı belki de… Ama internette bir sınırlama yok. Daha özgür oluyoruz. Ankete katılan herkese çok teşekkür ediyorum. Çünkü benim aklımdaki yakıştırmaya çok yakın bir sonuç çıktı. Böylece düşüncem desteklenmiş oldu.
Türkçe Pop Müziği’nin Kraliçesi kategorisi çok çekişmeliydi. Sezen Aksu ve Ajda Pekkan başa baş gittiler, hatta bir ara Ajda Pekkan birinci sıradaydı. Fakat “Kraliçe” lakaplı Sezen Aksu, “Superstar” lakaplı Ajda Pekkan’la arasını katılım arttıkça açtı ve hak ettiği şampiyonluğu aldı. Aslında Ajda Pekkan tabii ki Türkiye’nin Super Star’ı… Sezen Aksu’dan önce Ajda vardı. Sezen Aksu bile Ajda Pekkan’a özenip şarkıcı olduğunu açıklamıştır. Fakat Sezen Aksu hem yaptığı yüzlerce besteyle Ajda Pekkan dahil birçok isme destek verdi; hem de kendi besteleyip söylediği için daha çok hak ediyor bence bu sıfatı… Yoksa Türkiye’deki Ajda gerçeğini reddedemeyiz. Yurt dışında Cher, Tina Turner, Madonna, Diana Ross gibi isimler yaşlandıktan sonra bile nasıl formlarını koruyorlarsa Ajda Pekkan da bence tıpkı onlar gibi dünya standartlarında bir isim… Ama Sezen Aksu özgün bir sanatçı ve dünyada örneği yok. Türkiye’de pop müziğini o domine ediyor. Aşkın Nur Yengi, Sertab Erener, Işın Karaca, Harun Kolçak, Levent Yüksel, Göksel gibi isimleri pop dünyasına kazandırması yetmiyormuş gibi Tarkan, Emel Müftüoğlu, Kenan Doğulu gibi birçok sanatçıya da büyük hitler vererek o starların altın çağını yaşamasına neden oluyor. Hatta Nükhet Duru gibi birçok ismi de küllerinden doğdurduğu bir gerçek… Nükhet Duru demişken… Yeşilçam’da bildiğiniz gibi 4 yapraklı gonca vardır: Türkan Şoray, Filiz Akın, Fatma Girik ve Hülya Koçyiğit…Türkçe Pop Müziğinin ise 5 yapraklı goncası vardır: Sezen Aksu, Nilüfer, Ajda Pekkan, Nükhet Duru ve Zerrin Özer… Bu isimlerden biri hariç hepsi www.sadecemuzik.net ziyaretçileri tarafından listeye sokuldu ama kimsenin Nükhet Duru’ya oy vermemesi beni açıkçası üzdü. Bence girmeliydi bu listeye… Türkçe Pop Müziğinin beş yapraklı yoncasından biri hariç herkesin Sezen Aksu şarkısı söylemesi ya da coverlaması da gözümden kaçmadı. Bir tek bildiğim kadarıyla Zerrin Özer hiç Sezen Aksu şarkısı söylemedi ama onun “Paşa Gönlüm” klibindeki ünlüler geçidinde Sezen de vardı. Fakat bu desteğe rağmen Zerrin Özer, müzik sektörünü Sezen Aksu’nun elinde tuttuğunu ve kendisine ambargo koyduğunu iddia etmişti hatırlarsanız… Yani Sezen Aksu’nun izin verdiği sanatçıların kliplerinin döndüğünü, onun dışındakilerin promosyonunun durdurulduğunu, yapımcıların Sezen Aksu’yu kıramadığını filan söylemişti. Sezen Aksu’nun müziğin mafyası olacak kadar güçlü ve entrikacı olacağını sanmıyorum. Çünkü bazı sanatçılara bedava beste verecek kadar gönlü zengin birisi… İlk başta inanır gibi olmuştum ama hükümetin kanalı TRT Müzik’te program yapan Zerrin Özer’in güçlü sesine ve sanatına hayran olsam da son yaptığı yalakalıklardan sonra gözümde tüm güvenirliğini yitirdi. Yine çaktırmadan siyasete girdim ama bence Gezi Parkı’nda gençler ve çocuklar hayatlarını kaybettikten sonra tüm sanatçıların sanatçı duyarlılığı göstermeleri gerekiyordu. Gösterenler çok oldu tabii ki… Türk sanatçılarına yakışan da buydu… Neyse, konumuza geri dönelim. Ben bu anketi yaptıktan sonra düşüncelere daldım ve şu ana kadar Türkçe Pop Müziği’nde kadın sanatçıların daha güçlü olduğuna karar verdim. Tarihimizde bu listeye girmeseler de Ayten Alpman’dan Candan Erçetin’e, Ayşegül Aldinç’ten Ayla Dikmen’e, Yeliz’den Nil Karaibrahimgil’e, Akrep Nalan’dan Seden Gürel’e, Gülşen’den Nazan Öncel’e ve büyük kısmı Sezen Aksu ekolünden gelen daha birçok ismin çok güçlü ve iddialı yorumcular olduklarına karar verdim. Fakat Bendeniz’den Jale’ye kadar birçok sanatçının Sezen Aksu’nun ses rengini, yorumculuğunu, tarzını falan taklit ettiğini düşünürsek; yani Türkiye’de en çok taklit edilen kadın sanatçının Minik Serçe olduğu gerçeğini yadsımazsak, hangi tarz yapmış olursa olsun Türkiye’de Sezen Aksu bestesi söylememiş pek fazla sanatçı ve grup kalmadığını göz önünde bulundurursak kimse “Sezen Aksu kraliçeliği hak etmedi” diyemez. Evet, belki son yıllarda yaşlandığı için sesi gençliğindeki kadar güzel olmasa da, Ajda Pekkan’ın yaşına geldiğinde Ajda kadar sesini koruyamama ihtimali olsa da, inzivaya bile çekilse hala çok iyi bir yorumcu ve besteci… Neyse, işte sizlerin oylarıyla divalar ligindeki sıralama:

TÜRKÇE POP MÜZİĞİNİN KRALİÇESİ sezen-sezen-aksu-16707028-448-303

1- Sezen Aksu
2- Ajda Pekkan
3- Sertab Erener
4- Nilüfer Yumlu
5- Zerrin Özer
6- Hande Yener
7- Funda Arar

Bu ankette herkesin rahatlıkla, hiç düşünmeden oy kullanabildiği iki kategori vardı. Bunlar: “Türkçe Rock Müziğinin Kraliçesi” ve “Türkçe Pop Müziğinin Kralı”ydı. O yüzden bu iki kategoriyle ilgili beraber bahsetmek istiyorum. Öncelikle “Türkçe Rock Müziğinin Tartışmasız Kraliçesi”nin Şebnem Ferah olduğunu vurgulamak istiyorum. Çünkü diğer kategorileri de sayarsak bu ankette en fazla oy alan şarkıcı Şebnem Ferah oldu. Hatta öyle ki anketin bitiş günü yaklaşmadan evvel ankete katılan herkes bu kategoride sadece Şebnem Ferah’a oy veriyordu. Az kalsın sıralama bile olmayacaktı. Sadece “1- Şebnem Ferah” diye tek isim yazacaktım. Son dakikada sadece 2 oy alan Özlem Tekin bu iki oyla listeye 2. olarak girebildi. Düşünün yani, tek rakibine 20-30 katı fark atmış Şebo… Ben Türkçe Rock Müziği yapan tüm bayan sanatçıları dinliyorum ve buna Özlem Tekin de dahil ama bence sadece Türkiye’de değil; tüm dünyada “Rock Müziğinin Kraliçesi” lakabını hak eden tek isim var: o da Şebo… Daha Şebnem Ferah ve Özlem Tekin bile albüm yapamamışken rock albümü yaparak öncü olan Umay Umay’dan her ne kadar pop müziğe geçiş yapsa da hala rockçı olarak görülen Gökçe’ye kadar Türkçe Rock Müziği yapan bazı isimleri aday bile yapmamıştım ama Hande Yener, Funda Arar, Kıraç ve Murat Kekilli’nin aday olmadıkları halde bu listeye sokulduklarını göz önünde bulundurursak (hatırlarsanız “Bu isimler dışında sizin adayınız” diye bir şık daha koymuştum. Zaten o yüzden mail ile yaptım anketi, tıklamalı olsaydı alternatif isimleri listeye giremezdi) herhangi bir yönlendirmenin olmadığını görebilirsiniz. Herkes özgür iradesiyle Şebnem Ferah’a oy verdiler. Şebnem Ferah’tan istesem daha çok bahsederdim ama kendimi tutuyorum. En iyisi www.sebnemferahclub.com için yazdığım “Şebnem Ferah, Türk bayan vokalleri nasıl Rock müziğe yöneltti?” başlıklı yazımı okuyun: http://tst.gen.tr/music/bayanrock.htm … Yalnız listeye girmeseler de bana göre Yeşilçam’ın 4 yapraklı yoncasına yine gönderme yapacağım: “Şebnem Ferah, Aslı Gökyokuş, Özlem Tekin ve Aylin Aslım bana göre rock müziğinin bayanlar liginde dört yapraklı yoncasıdır”…
Benzer bir tablo da “Türkçe Pop Müziğinin Kralı” kategorisinde yaşandı. “Türkçe Rock Müziğinin Kraliçesi” listesine nasıl sadece 2 isim girebildiyse “Türkçe Pop Müziğinin Kralı” kategorisinde ise sadece 3 isim oy aldı ve bu isimler gerçekten de ayrı ayrı krallığı hak ediyorlardı. Erol Büyükburç “Rock’n Roll’un Kralı” Elvis Presley’in bir impersonatar’ı olduğu için her ne kadar Barış Manço gibi isimlerden çok önce çıksa da bence özgün değil. O yüzden asıl çekişme Tarkan ve Barış Manço arasında oldu. Tıpkı Sezen Aksu ve Ajda Pekkan arasındaki çekişme gibiydi. Oy oranlarını farkı göstermemek için açıklamıyorum ama Tarkan ve Barış Ağabey arasındaki oy oranı birbirine çok yakındı. Yani Sezen Aksu’nun sonradan arayı açması gibi bir manzara yaşanmadı. Ben aslında bu kategoride Barış Manço’nun birinci olmasını istiyordum, çünkü yazımın ana konusu bu olacaktı. Çünkü Elizabeth Taylor, Michael Jackson’ı “The King Of Pop, Rock and Soul” diye ilan etmişti. Yani birden fazla türde aynı anda kral olunabileceğini göstermişti MJ… Hatta ben de iki tarz daha ekleyerek Michael Jackson’ı “Pop, Rock, Soul, R&B ve Disco’nun Kralı” ilan ettim hep… Çünkü R&B yapan Usher, Chris Brown, Justin Timberlake gibi bütün isimlerin Michael Jackson’ı taklit ettiklerini görüyorsunuz ve VH1 kanalında bir disko sıralaması yapılmıştı. Jackson; Donna Summer, Gloria Gaynor, ABBA, Kool & The Gang, Boney M gibi güçlü rakiplerini geride bırakarak The Jacksons adlı grubuyla söylediği “Blame It On The Boogie” şarkısıyla “Tüm zamanların en iyi disko şarkısı” kategorisinde şampiyon olmuştu. Ben de Michael Jackson’ın Türkiye’deki karşılığı olarak Barış Manço’yu yakıştırıyordum. “Türkçe Pop, Rock, Twist, Disko, Anadolu Müziğinin Kralı” olarak ilan etmek istiyordum Barış Manço’yu… Fakat bence hala ilan edebilirim. Sonuçta büyük bir hayran kitlesine sahip olan Tarkan’la iyi çekişti. Her ne kadar sahne performansı, güzel dans etmesi, giydiği kostümler, yakaladığı satış grafiği gibi sebepler nedeniyle “Türkiye’nin Michael Jackson’ı” dendiğinde akla ilk olarak Tarkan gelse de bana göre çocuklara yaptığı şarkılar, sadece aşktan değil dünya sorunlarından da şarkılarında bahsetmesi, özgünlüğü yani tıpkı Michael Jackson’dan sıradan bir popçu gibi bahsedemiyorsak Barış Manço’ya da ne popçu, ne de rockçı diyemememiz, Japonların bile ikisini de çok sevmesi gibi benzerliklerle bence “Türkçe Müziğinin Kralı” Barış Manço… Zaten Manço’nun kendisi de yıllar evvel verdiği bir röportajda “Steven Spielberg, popüler kültürle, sanatı birleştirenlerin büyük bir örneği. George Lucas da çok önemli. Sonra Landis var, apayrı bir olay, bir ‘evenement’ o herif. Spielberg’le benim ortak noktalarım var. O da mesela pat ‘ET”yi yapıyor, bütün çocukları sürüklüyor. Michael Jackson, aynı olaydır müzikte. Michael Jackson’ın klip filmlerini de çekenler Landis ve Spielberg’dir zaten. Paul McCartney’le yaptığı ‘Say Say Say”i Spielberg çekmiştir. Orada John Landis’i aldığı gibi, arkada da Quincy Jones’u almış, müzik adamlarının en büyüğünü. ‘Beat It”teki meşhur gitar soloyu çalmaya Van Halen’ı çağırmışlar. Şu anda Amerika’da en iyi gitarist Van Halen… Her şeyin en iyisi alındığı zaman, zevkler basite indirgeniyor.” demiştir. Fakat ortada yadsıyamayacağım bir Tarkan gerçeği var. Ben de herkes gibi Tarkan ne zaman yeni bir albüm yapsa hemen müzik markete koşup alıyorum. Fakat gönlümün birincisi yine her albümüne sahip olduğum Barış Manço… Aslında Tarkan’ı objektif olarak düşünürsek elbette ki birinci olmasına şaşırmamak lazım. “The King Of Turkish Pop” adıyla albüm yapan Kenan Doğulu; “Ben Türkiye’nin Michael Jackson’ıyım” diyen ve asla dinlemediğim (yine de geçmiş olsun diliyorum, Allah tez zamanda sağlığına kavuştursun, ben yine dinlememeye devam ederim 😛 ) Serdar Ortaç’ın ve “KOP” adındaki albümünün ismiyle “Ben Popun Kralıyım” diye subliminal mesaj gönderen önemli besteci ama yetersiz yorumcu (“KOP” bildiğiniz gibi “King Of Pop”un kısaltması olarak yazılır ve ‘İste’ albümünün kapak pozu da Thriller’ı andırıyordu) Mustafa Sandal’ın listeye girememesi 90’lı yıllar sonrası çıkan erkek popçular arasında şampiyonun Tarkan olduğunu kanıtlıyor. Murat Boz, Murat Dalkılıç gibi yeni jenerasyonun çok sevdiği başarılı isimlerden birinin bile oy almaması beni şaşırttı açıkçası… Beni yanlış anlamayın. Mesela ben Kenan Doğulu’yu, Gökhan Kırdar’ı, rahmetli Kerim Tekin’i filan Tarkan’dan daha çok severim. Ama Tarkan 60’lı ve 70’li yıllarda çıkan idollerini bile geçti. Ayrıca Sezen Aksu’dan bahsederken nasıl neredeyse tüm kadın popçuların 70’li yıllardan sonra onun izinden gittiğini söylediysem 1992 sonrasında da aynı şey Tarkan için geçerli… Şimdi açın herhangi bir Türkçe müzik kanalını… Erkek sanatçıları inceleyin. Çoğunda bir Tarkan etkileşimi vardır. Hatta Abidin’den Metin Arolat’a, Doğuş’tan Emir’e onu bariz bir biçimde taklit eden birçok isim var. Tarkan’a azıcık benzesin biri, hemen albüm yapılır ya da Popstar, X Factor, O Ses Türkiye, Akademi Türkiye tarzı yarışmalarda Tarkan benzeri yarışmacılar yarışır ve jüriler “Bence Tarkan gibi okuma. Başkası olma, kendin ol. Böyle çok daha güzelsin” gibi yorumlar yaparken aslında amaçları Tarkan’dan daha özgün bir star çıkarmak değildir; Tarkan benzeri üzerinden reyting elde etme amacındadırlar. Zaten bu tür yarışmalarda hep yeni Tarkan arayışı içindedirler ama albüm çıkardığı yıl aralıkları uzun olsa da yine tahta hep Tarkan kurulur. Ayrıca dikkatinizi çekti mi bilmiyorum ama yurt dışında en çok tanınan Türk sanatçılarımız Tarkan, Barış Manço, Sezen Aksu ve Sertab Erener’dir. “Yüzüklerin Efendisi” filmindeki Frodo karakterini canlandıran Elijah Wood bile Barış Manço hayranı olduğunu açıklamıştır.Tarkan Fakat Sezen Aksu’nun yazdığı ve Tarkan’ın yorumladığı “Şımarık” ve “Şıkıdım” yurt dışında o kadar çok biliniyor ki ne zaman bir yabancı sanatçıya röportaj yapan bir Türk muhabir “Türk sanatçılardan kimi biliyorsunuz?” diye sorduğunda mutlaka “Tarkan” cevabı verilir. İşte bu gibi nedenlerle Tarkan’a “Megastar” deniyor. Ajda’ya “Superstar” denirken Tarkan’a daha büyük bir sıfat yakıştırılıyor. “Mega”, “Süper”den daha büyüktür. Michael Jackson’a da “Megastar” denir zaten. Yabancı sanatçılardaki ulaşılmazlık onda da var. Nazan Öncel’le yaptığı “Hadi O Zaman” düetinin klibinde tahta oturuyor ve kafasında kral tacı beliriyor. Sanıyorum ne olduğunun farkında o da… İşte o sonuçlar:

TÜRKÇE POP MÜZİĞİNİN KRALI

1- Tarkan Tevetoğlu
2- Barış Manço
3- Erol Büyükburç

TÜRKÇE ROCK MÜZİĞİNİN KRALİÇESİgizemm_t-shirt-sebnem-ferah

1- Şebnem Ferah
2- Özlem Tekin

İşte “Sadece Müzik” ziyaretçilerinin en çok zorlandıkları kategoriye sıra geldi… Evet, “Türkçe Pop Müziğinin Kraliçesi” kategorisinde de 7 isim çıktı. Ama orada Sezen Aksu ve Ajda Pekkan diğerlerine göre arayı açmışlardı. “Türkçe Rock Müziğinin Kralı” kategorisinde ise 8. olan Murat Kekilli dışında ilk 7 ismin oyları birbirine o kadar yakındı ki, anlatamam. Hatta bana “Neden bu kadar güçlü adaylar koydun? Seçmekte zorlandım. Diğerlerine haksızlık oldu” diye tepki gösterenler mi dersiniz? Önce bir isim seçip, daha sonra karar değiştirip oyunu değiştirenler mi dersiniz? Teoman gibi 90’lı yıllar ve sonrasında çıkan isimlerin birinci olmasından ve Barış Manço gibi eski toprakların hakkının yeneceğini sananlar mı dersiniz? Hayır arkadaşlar, sandığınız gibi olmadı ve yeni jenerasyondan bile Barış Manço’ya oy verenler oldu ve “Türkçe Rock Müziğinin Kralı” sıfatı twist ile müziğe başlayıp, Anadolu Rock ve daha sonrasında pop’a yelken açan Barış Manço’nun oldu. Kıraç’ın ve Kekilli’nin tavsiye ettiğim adaylar arasında olmadığı halde listeye girdiklerini de belirteyim. Tavsiye ettiğim adaylar arasından Emre Aydın ve rahmetli Barış Akarsu’ya oy veren olmadı ama eminim herkes Barış Akarsu’yu da bu listeye giren isimler kadar çok seviyordur ve tek oy hakları olduğu için vicdanları sızlamıştır. Açıkçası benim de böyle bir sıralama yapmak zorunda olduğum ve anketi başlattığım için vicdanım sızladı. Meğersem listeye giren, giremeyen tüm rockçı erkek vokaller ne kadar çok gönüllerimize işlemiş… Gerek şarkılarıyla, gerek felsefeleriyle… Herkes kolaylıkla “Türkçe Rock Müziğinin Kraliçesi” kategorisinde “Şebnem Ferah” deyip kestirip attı ama bu kategoride ne cevap vereceklerini şaşırdılar. Örneğin Barış Manço severlerin bazıları “Türkçe Pop Müziğinin Kralı” kategorisinde Manço’ya oy verip “Türkçe Rock Müziğinin Kralı”nda Cem Karaca, Erkin Koray gibi alternatif bir isim seçtiler. Ayrıca popta Tarkan’a filan oy verip “Hayır, Barış Manço popçu değildir” diyerek rockta Manço’nun adını verenler oldu. Sanıyorum Türkiye’deki herkes Barış Manço’yu seviyor ama daha sert müzik dinleyenler onun türünü Anadolu Pop; daha popüler müzikler dinleyenler ise Barış Ağabey’in tarzını Anadolu Rock olarak görüyor. Bana göre ise tıpkı Michael Jackson’ın sıradan bir popçu olmaması; “Beat It”, “Dirty Diana”, “Give In To Me” gibi sert rock şarkılarının da olması gibi Barış Manço’nun da kalıplar dışında kalan; her türlü türe göz kırpan kendine özgü bir “Manço” tarzı var. Bu yüzden hem pop, hem rock kategorisine giren (üstelik birisinde birinci, diğerinde ikinci oldu) tek sanatçı oldu. “Şebnem Ferah Club” sitesinde eskiden bir konu belirlerdik ve tüm köşe yazarları aynı konuyla ilgili yazardı. Ben de “Şebnem Ferah Club” sitesindeki köşe yazarları arasında yeni bir konu başlatmak istemiştim. “Türkçe Rock Müziğinin Tartışmasız Kraliçesi Şebnem Ferah… Peki sizce Türkçe Rock Müziğinin Kralı kim? Nedenleriyle açıklayın…” diye soracaktım. Eminim herkes değişik bir cevap verecekti. Kimi Koray Candemir diyecekti, bir başkası Demir Demirkan cevabını verecekti belki de… Ama benim cevabım hazırdı: “Barış Manço”… Çünkü ben Şebo’yu dişi Barış Manço olarak görüyorum. Her ne kadar rock müzik yapan erkekler tıpkı pop müzik yapan kadınlarda bahsettiğim gibi hepsi birbirinden değerli ve önemli olsalar da bana göre az farkla da olsa Barış Manço bu kategoride şampiyonluğu hak etti. Sadece solo olanları baz aldık ama grup solistliği yapan vokalistlerden aklıma 1001 isim de geliyor. Fatih Erdemci gibi ümit vaat eden ama sonra kaybolan kaliteli isimlerden tutun da MFÖ grubu üyesi olup da solo albüm yapanlara kadar gerçekten rock müzik çok değerli adamlar gördü. Nasıl eskiden Aşık Veysel gibi halk ozanları varsa, onlar da modern ozanlarımız oldular. Ama sanıyorum Barış Manço hep bir adım öndeydi. Yine de nasıl Pop Müziğinin kadınlar liginde beş yapraklı yoncasını saydıysam bana göre rock müziğin erkekler liginde de 3 yapraklı yonca vardı. Onlar da “Barış Manço, Cem Karaca ve Erkin Koray”dır bana göre… Her ne kadar aralarda daha genç jenerasyondan isimler kaynadıysa da sonuç şöyle çıktı:

TÜRKÇE ROCK MÜZİĞİNİN KRALIBaris-Manco-Deri-Ceket

1- Barış Manço
2- Hayko Cepkin
3- Haluk Levent
4- Erkin Koray
5- Fazlı Teoman Yakupoğlu
6- Ali Tufan Kıraç
7- Cem Karaca
8- Murat Kekilli

İşte böyle sayın okuyucularım… 🙂 Yine sabrettiniz, zaman ayırdınız. Buraya kadar geldiyseniz öyle olmuştur. Umarım sıkmamışımdır ve hoş vakit geçirmişsinizdir okurken… Çok teşekkür ederim. “Acaba grup kategorisinde de bir anket yapsam mı?” diye düşünmeden edemiyorum şimdi… Fikirlerinizi bekliyorum. Bu arada dün Ajlan Büyükburç’un ölümünün 15. yıl dönümüydü. Onu rahmetle, özlemle ve sevgiyle anıyorum. O ve tüm kaybettiğimiz sanatçılar ile yakınlarımız nur içinde yatsınlar inşallah…

NOT: Bu yazı http://www.sadecemuzik.net/Turgay-Suat-Tarcan/sadece-muezik-tuerkce-mueziin-kraliyet-ailesini-belirliyor.html adresindeki anketin sonuçlarından yola çıkılarak yazılmıştır ve ilk olarak http://www.sadecemuzik.net/Turgay-Suat-Tarcan/kraliyet.html adresinde yayınlanmıştır.

©2014 Sadece Müzik Net / Turgay Suat Tarcan

Yorumlar

Cem Karaca yalnızca rock ın değil müziğin kralıdır sesi tarzı şarkıları ortada Ay Karanlık Sevdan beni Karam Bu Biçim gibi onlarca şarkısıyla eşsiz vokal gücüyle diğerlerine nal toplatır mesele birazda düzenin adamı olup olmamakla alakalı gibi Barış Manço nun ölümüne denk gelen 18 li yaşlarımda onu rakipsiz görürdüm belli belirsiz bildiğimiz Cem Kraca dan pek hazzetmezdim 20 den sonra o dönemin eşsiz sanatçılarınıda tanıdıktan ve dinledikten sonra eğer bir zirve varsa orası Cem Karaca ya layıktır diyorum cankan serdar ortaç da dinleyenlerin Bariş Manço beğenesini dikkate almayın

kemal tosun
5 Ekim 2016 / Saat: 15:16


Popüler Yazılar
Facebook Tavsiyeler
Son Tweetler
Bumerang - Yazarkafe